Penting

Segala tulisan dalam blog ini hanya pandangan peribadi berdasarkan pendidikan, pengalaman, pembacaan dan pemerhatian penulis terhadap kehidupan seharian. Saya menggalakkan penyebaran informasi daripada blog ini. Namunbegitu, tindakan undang-undang akan diambil sekiranya segala informasi daripada blog ini digunakan untuk tujuan fitnah dan boleh memudharatkan orang lain. Selamat Membaca.

303 CHANNELS HANYA RM40 SEBULAN

Monday 19 December 2011

Di Sebalik Kejadian Ganas PDRM di Johor Semalam

(artikel diambil daripada blog lama yg sudah hilang kata kunci http://mohdzaihan.blogspot.com/ )

SATURDAY, OCTOBER 9, 2010


8 Oktober 2010, Jumaat, Kulai, PDRM sekali lagi mengganggu program anjuran PKR di negeri Johor. Kali ini program Jamuan dan Sambutan Hari Raya Aidilfitri yang diadakan di C-10, KAMPUNG AYER MANIS, KULAI, JOHOR dari jam 8.00-11.00 malam.


Kehadiran adalah dikalangan pemimpin-peminpin PKR daripada seluruh cabang di negeri Johor selain disertai juga pemimpin-pemimpin daripada parti komponen pakatan yang lain daripada PAS negeri dan DAP Johor. Selain itu, penduduk kawasan persekitaran juga mengambil peluang untuk turut memeriahkan program yang julung kali diadakan secara besar seperti malam tersebut.


Program juga turut menampilkan beberapa nama besar PKR seperti YB Azmin Ali, Naib Presiden, Dato' Chua Jui Ming, MPP, Sdr Shamsul Iskandar Mohd Akin turut hadir memberikan sokongan kepada kemaraan PKR negeri Johor.


Namunbegitu, program yang dirancang mendapat gangguan daripada pihak PDRM melalui Superintendan Zulkefly Yahya yang mengarahkan anggotanya untuk menganggu ketika Dato' Chua Jui Ming sedang berucap sebgai aluan selepas 10 minit beliau berucap. Tindakan mengambil atau merampas 'microfon' ketika seseorang sedang berucap meraikan majlis sambutan Aidilfitri adalah sungguh tidak bertamadun dan biadap.

Superitendan Zulkefly menunjukkan kuasa 'super'nya jam 5 petang lagi apabila dilaporkan bahawa jalan-jalan menuju ke lokasi sambutan di sekat oleh sekatan jalan raya/ road block. Keburukan dan kebobrokan pihak PDRM diburukkan lagi apabila mengarahkan sekalian warga Malaysia yang menyertai rombongan untuk bersama ke majlis tersebut daripada Masai terpaksa berjalan kaki sejauh 1.5KM. Dikhabarkan rombongan tersebut disertai oleh golongan diantara 15-70 tahun.
 Kedapatan juga anggota PDRM yang bersenjatakan pistol, revolver, belantan, alat pelindung rusuhan serta kenderaan Black Maria yang mundar mandir di lokasi memperlihatkan bahawa terdapat usaha provokasi yang ingin menjadikan majlis itu dalam keadaan huru-hara.
Pihak penganjur mengambil jalan diplomasi dengan menjemput anggota PDRM yang diketuai oleh Ketua Polis Kulaijaya tersebut menyertai majlis. Dan yang menjadi aneh mereka turut serta menyertai jamuan dan ada yang kekenyangan telah dengan secara tiba-tiba menyerbu Dato' Chua Jui Ming yang baru memulakan ucapannya. Perlakuan majis ini berterusan sehingga mereka membuat keadaan seolah-olah sangat huru-hara. Kain rentang diturunkan, sistem siaraya (PA system) dirampas menunjukkan kebiadapan pihak polis di negeri Johor ditahap melampau.
Setakat ini sudah 2 kali program anjuran PKR negeri Johor di perlakukan dengan adegan lagak nggeri sedemikian. Yang pertamanya sewaktu di Benut tempoh hari. Apakah yang mereka mahukan daripada segala usaha jahat dan hina ini? Atau memang ada 'remote control' yang memandu PDRM di negeri Johor sehingga mereka tergamak melanggar prinsip kepolisian itu sendiri. Diperkuda oleh segelintir aristokerat UMNO Johor sejak kebelakangan ini sebenarnya merencat dan cacatkan paradigma masyarakat terhadap sistem kepolisian di negara ini yang sudah pun sangat parah.

Saya berharap Ketua Polis Negara yang baru mengotakan janjikan untuk menjadikan PDRM sebagai sebuah badan yang bertanggungjawab, berkecuali dan tidak mudah dijadikan anjing suruhan pihak penjajah (kerajaan UMNO) seperti mana British menggunakan polis sewaktu zaman sebelum merdeka dahulu. Pahlawan-pahlawan Melayu berjuang dan ditentang dengan konspirasi undang-undang untuk menyekat kemaraan rakyat. Walau bagaimanapun, api reformasi sedang marak di negeri pembentukan UMNO ini.

Saya sangat optimis bahawa negeri Johor akan menjadi negeri ke2 selepas Selangor yang dikuasai oleh PKR. Dan saya sangat percaya bahawa UMNO Johor juga punyai pendapat yang sama seperti saya. Ini dapat dibuktikan dengan tindak tanduk mereka kebelakangan ini dengan memfitnah, menganggu majlis dan pelbagai usaha kotor dilakukan dengan upaya yang ada melalui aperatus kerajaan. Selain itu, penyertaan beribu-ribu orang dalam pelbagai program dan majlis Pakatan Rakyat sejak pertengah tahun lalu di negeri Johor membuktikan bahawa kemaraan rakyat sedang berlaku di sini. Selain itu, kutipan-kutipan dan sumbangan dengan mendadak meningkat juga sebagai sebahagian bukti bahawa negeri Johor sedang dalam proses perubahan. Penurunan majoriti undi yang diperolehi oleh pemimpin-pemimpin UMNO Johor tempoh hari sewaktu PRU12 juga meresahkan kepimpinan UMNO di Johor. Pelbagai skandal kerajaan BN sejak kepimpinan Menteri Besar sudah iaitu Tan Sri Muhyidin Yassin juga mula tersebar luas pada pengetahuan rakyat serata negeri.
Oleh itu, saya mendesak dan mengajak sekalian anggota-anggota PKR, PAS dan DAP serta pendokong dan penyokong Pakatan Rakyat secara amnya dan tidak dilupa kepada orang-orang UMNO yang sudah ragu-ragu dengan perjuang parti itu agar sama-sama bersedia untuk melakar sejarah tahun depan dengan memastikan PRU13 bahawa negeri Johor yang menjadi sarang penagih parti fahaman assabiyah UMNO ini tersungkur dengan bejat. Dan saya juga ingin melakarkan penghargaan yang tinggi kepada sekalian warga negeri Johor yang sedang mahu berubah serta ahli-ahli Pakatan Rakyat agar terus istiqamah dalam perjuangan menuntut kemerdekaan ini. Insyaallah....majlis malam tadi membuktikan sebuah perjuangan yang akan menang...Rakyat Johor Terus MAJU!!!!

...mendepani zaman...
zackzaihan

No comments:

Post a Comment